Udbrud af Corona-virus giver flere spillere til Virusspil

Dette indhold er sponsoreret

For øjeblikket er hele verdens øjne rettet mod den kinesiske Hubei-provins, og millionbyen Wuhan, hvor den frygtede Corona-virus lægger gaderne øde. Dette udbrud af Corona-virus har fået gamere verden over til at strømme mod såkaldte Virusspil, hvor plottet handler om en dødbringende virus, der udraderer menneskeheden. I særdeleshed to spil har oplevet en voldsom tilgang i spillere siden virussen udbrød i December 2020. Men hvorfor er det således? Hvorfor flokkes gamere til spil, der simulerer dødbringende virusangreb? Det kigger vi på i denne artikel, hvor vi har fundet to spil, der er blevet særdeles populære efter Corona-virussens udbrud. Det virker jo på overfladen underligt, hvorfor spillere gerne vil simulere et dødbringende virusangreb, og svarer vel til hvis en bookmaker som bet365 begyndt at lave ondskabsfulde væddemål, hvilket naturligvis ikke er tilfældet. Vi har forsøgt at finde svaret i denne artikel.

Plague Inc. er eksploderet i dagligt aktive spillere

Det spil, der har oplevet den største spillermæssige fremgang efter udbruddet af corona-virussen, er det gamle spil Plague Inc. Det er et simulationsspil, hvor det netop gælder om at udvikle den mest dødbringende virus, og smitte så stor en del af jordens befolkning før, menneskeheden finder en kur. Man skal således styre, hvordan smitten muterer, udvikler sig og bliver spredt ud over hele verden. Det kan nærmest se ud som en morbid form for underholdning, men efter Corona-virussen er begyndt at fylde en del i mediebilledet i 2020, har spillere verden over taget det gamle spil frem igen. Spillet udkom til PC for første gang i 2014, hvor det blev udgivet som en tidlig Beta-version af spillet. De næste par år blev spillet også tilgængeligt på PS4, Xbox One og senest Nintendo Switch i 2019. Plague Inc. har nærmest eksploderet i dagligt aktive spillere, der gerne vil simulere deres egen virusudbrud. Spørgsmålet er så om, hvorvidt gamerne der har taget spillet op igen, har gjort det for underholdningen eller frygtens skyld. Nogle mener måske, at de kan blive klogere på, hvordan virussen spreder sig, men udviklerne har sagt, at spillet ikke kan bruges til at lære om smittespredning og lignende ved denne Corona-virus. Alligevel kommer der hele tiden flere og spillere til Plague Inc., der for øjeblikket oplever deres anden guldalder.

Tom Clancy’s: The Division 2 oplever også tilgang i spillere

Et andet spil, der også har oplevet en spillertilgang i forbindelse med udbruddet af Corona-virussen er Tom Clancy’s: The Division 2. Her befinder spillerne sig i en postapokalyptisk verden, hvor en dødbringende virus har taget livet af store dele af menneskeheden, og man kæmper nu desperat i mod dens spredning. I det første spil kæmpede man i New Yorks gader, mens dets efterfølger har Washington D.C. som omdrejningspunkt for Virussen.

Gamere søger mod den postapokalyptiske verden i spillene

Der er altså noget med postapokalyptiske tilstande tiltaler gamere fra hele verden. Følelsen af kaos og simuleringer af verdensomspændende kriser gør, at flere spillere søger mod disse virtuelle verdener, hvor en virus allerede har spredt sig. Måske er det frygt eller spænding man søger i disse spil, når man søger mod den postapokalyptiske verden i computerspillene.

Similar Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *